small
می توان گفت در دنیای امروز برگ برنده کسب و کارهای کوچک در رویارویی با رقبای بزرگتر، استفاده از فضای مجازی و علی الخصوص اینترنت می باشد. البته همیشه این راهکار اینترنتی ارزان نبوده و اگر دقت نکنید ممکن است هزینه ای گزاف در بر داشته باشد. اما نگران نباشید، در ادامه مقاله ۵ راهکار ارزان قیمت در این زمینه را معرفی می کنیم:
 

قرار دادن نمونه موردی (Case Study) در وبسایت

شما می توانید نمونه های موردی از تجربه مشتریان موفق و راضی از کالا و یا خدمت خود در وبسایت خود منتشر کنید. بدین منظور با مشتریانی که از کالای شما استفاده کرده اند تماس گرفته و مصاحبه ای تلفنی ترتیب دهید. باید از قبل سوالاتی آماده کرده و جواب ها را در یک قالب از پیش مشخص شده روی وبسایت قرار دهید. این تکنیک برای هر کسب و کاری جواب می دهد خواه کالاهای تخصصی صنعتی و خواه خدمات عادی.
نکته دیگر این است که لازم نیست این نمونه موردی ها طولانی و با جزئیات بوده اما باید دربرگیرنده اطلاعات مهم و اساسی باشند. به طور خلاصه باید ابتدا مشکل خاص مشتری را توضیح دهد، بگوید کالا و یا خدمت شما چگونه به آن مشکل و نیاز مشتری پاسخ داده و حتما دربرگیرنده نقل قول مستقیم از رضایتمندی مشتری پس از دریافت کالا و یا خدمت باشد. 

قرار دادن کلیپ ویدئویی در وبسایت

امروزه مشکل اصلی بازاریابی، پبدا شدن توسط دیگران می باشد و جواب آن ویدئوی آنلاین است. ثابت شده است که قرار دادن یک ویدئو در وبسایت شرکت باعث انتقال آن سایت به صفحه اول جستجوی گوگل در فصاله زمانی ۳۰ دقیقه پس از بارگذاری و همچنین قرار دادن آن در دو لینک اول در گوگل پس از یک روز می شود.
این ویدئوها علاوه بر این که باعث می شوند مشتریان بالقوه به وبسایت شما مراجعه کنند، ثابت شده است منجر به افزایش ۱۷۲ درصدی احتمال خرید کالا و یا خدمت از شما می شوند. توجه کنید لازم نیست ساخت این ویدئو را به یک حرفه ای واکذار نموده و به تبع آن متحمل هزینه بالایی شوید، خودتان نیز می توانید دست به کار شوید و کلیپی آماتور تهیه کنید.

قرار دادن مکان شرکت در Google Maps

این تکنین به خصوص برای کسب و کارهای کوچن و با حوزه محلی مفید است چرا که باعث سوق دادن مصرف کنندگان به سمت شما می شود. علاوه بر این باعث بالاتر رفتن رتبه شما در نتایج جستجو در موتور گوگل می شود. همچنین از آنجا که Google Maps  این امکان را می دهد تا مشتریان نقدها و نظرات خود را راجع به خدمت و یا کالای شما بنویسند، باعث دریافت بازخورد شده و به شناخت بهتر نیازهای مشتری منجر می شود.  

حضور فعال در تالارهای گفتگو

یکی از متدهای تاثیرگذار، حضور در تالارهای گفتکو با موضوع مشابه با کالا و یا خدمت شماست. ابتدا لیستی از این تالارها پیدا کرده و سپس با بررسی آنها (از نظر تعداد اعضا، میزان فعال بودن تالار، بحث هایی که در آن تالارها غالبا شکل می گیرد و ...) چند تالار را انتخاب کنید. از این جا به بعد باید به طور منظم در آنها حضور پیدا کرده و سوالات و مشکلاتی که اعضا مطرح می کنند را مطالعه نمایید. اگر کالای شما به نحوی پاسخگوی نیاز آن فرد است، سعی کنید به سوال آن فرد پاسخ داده و راهنمایی های لازم را بکنید. اما باید دقت داشته باشید به هیچ وجه کالای خود را به صورت مستقیم تبلیغ نکنید چرا که باعث فراری دادن و اثر گذاشتن تصویر بدی از برند شما نزد افراد می شود.

ایجاد محتوای مرتبط با کالا/خدمت خود

بگذارید مورد آخر را با مثال توضیح دهیم: اگر شما فروشنده وسایل اسکی هستید، کلیه اخبار روز راجع به اسکی، مسابقاتی که به زودی آغاز می شود، پیش بینی وضعیت آب و هوا و نیز وضعیت پیست های اسکی، روزهایی که می توان با تخفیف از پیست استفاده کرد، نحوه صحیح لباس پوشیدن و بستن فیکس، هر آنچه افراد تازه کار باید در مورد اسکی بدانند و یا نکات ایمنی که بایستی رعایت شود را در وبسایت خود قرار دهید. این کار باعث می شود افرادی که در موتورهای جستجو به دنبال چنین اطلاعاتی هستند با سایت شما سوق پیدا کرده و به طور غیرمستقیم ترغیب به استفاده از وسایل اسکی شما شوند.